איטום בהתזה

איטום בהתזה היא שיטה מאד אפקטיבית ונפוצה מאד לאיטום גגות אך אינה בהכרח השיטה המתאימה ביותר לכל סוג גג ולכל צורך באיטום. רק איש מקצוע ומומחה בתחום יוכל לסקור את המצב הקיים ולתת לכם, הלקוחות, את ההצעה המתאימה ביותר לאיטום הגג שלכם.

אנו מבצעים איטום גג בהתזה באמצעות שימוש במכונה שכל תפקידה הוא להתיז את החומר המתאים ביותר לאיטום הגג המבוקש. האיטום חשוב וחיוני היות והוא מונע כניסה וחדירה של נוזלים וחומרים אחרים לתוך המבנה ובכך יכול לחסוך לנו כאב ראש והרבה מאד נזקים ועלות .

ההתזה של החומר מתבצעת באמצעות צינור המחובר למכונה או באמצעות משאבת אוויר שתוכננה בדיוק למטרה זו. ניתן לבצע איטום בהתזה בשני אופנים מרכזיים:

  • איטום חד רכיבי –  מבוצע על ידי שימוש במברשת זפת, רולר צבע או משאבה ייעודית
  • איטום דו רכיבי –  במקרה זה, האיטום מבוצע על ידי מכונה מיוחדת כפי שתיארנו קודם, בה קיימים שני פתחים דרכם מותז החומר, כאשר באחד, ישנו מלח מיוחד ובשני אמולסיה ביטומנילת. שני הפתחים מתיזים את החומרים שבהם במקביל ואז החומרים מתאחדים לכדי חומר אחד שאוטם את הגג.

השימוש באיטום דו רכיבי תלוי במורכבות העבודה ואת ההמלצה לביצועה תקבלו מאחד מאנשי הצוות שלנו שמיומן באיטום בשיטה זו.

איטום בהתזה הינה שיטה מצוינת, השומרת על התוצאות הטובות לאורך זמן וחוסכת לנו עלויות תיקון עתידיות. הצוות שלנו מיומן מאד ויודע לבצע איטום גג בהתזה בצורה מקצועית ויסודית. אנו נבחן את הצורך שלך ונדע להתאים לך , הלקוח, את הפתרון המתאים ביותר עבורך.

חשוב לציין כי איטום בהתזה מתאים גם לגגות אך גם לחללים פנימיים ויתרונות השיטה הן בעיקר העמידות של האיטום בשיטה זו, האיכות הגבוהה של האיטום והפשטות בה ניתן להשתמש בשיטה זו .

חשוב מאד להכין את הגג לקראת איטום גג בהתזה לאחר שבחרנו את המועד המתאים ביותר. הכנה נכונה של  הגג לקראת האיטום  כוללת פינוי מזגנים ודודי שמש, כמו גם פינוי וניקוי של חומר האיטום הישן, וזאת כדי לאפשר איטום אפקטיבי עם החומרים החדשים.

בארץ יש חברה אחת המייצרת את היריעות הללו אך ניתן גם להזמין אותן מחו״ל.

כשבוחרים באיטום גג בהתזה, צריך לשים לב לכמה נושאים:

ראשית, חשוב לבדוק איזה חומרי איטום היו בשימוש בגגות עד להתקנת היריעות הביטומניות. זאת מכיון שאסור לערבב חומרי איטום. למשל, אי אפשר להניח יריעות ביטומניות על חומר אקרילי ובמקרה שזה מה שקיים, נדרשת עבודת הסרת הצבע מהגג.

גגות גם חייבים להיות עירומים מדודי שמש, קולטי שמש וגופים אחרים אחרת לא יהיה איטום ברמה גבוהה. הדרך הכי אופטימלית לאיטום עם יריעות אלו זה במקרה שיש בטון על הגג כי הן נצמדות טוב יותר לבטון מאשר כל חומר אחר.

כדאי לשים איטום דו שכבתי של יריעות אלו כדי לייצר איטום מושלם. העובי של היריעות הוא 4-5 מ״מ.

בבתים ניתן להשתמש באיטום חד שכבתי, בעוד שבתעשייה ובמבנים תעשייתיים עדיף לשים איטום דו שכבתי. את היריעות ניתן להדביק בהדבקה עצמית בלי צורך בריתוך. כדאי להיעזר באיש מקצוע המתמחה באיטום גגות ומבנים כדי להבין מה השיטה המומלצת ביותר עבורכם ובהתאם לצרכים שלכם.

דילוג לתוכן