פתרון בעיות רטיבות

בשנים האחרונות נולדה שיטה חדשה של איטום בהזרקה. שיטה זו מאפשרת לנו לאטום אזורים במבנה שלא נוכל לאטום בשיטות האיטום הרגילות. השיטה הזו מתאימה לאזורים בהם הרטיבות אינה נראית לעין ובאזורים שהגישה אליהם אינה פשוטה יחסית כמו גגות וקירות חיצוניים. מדובר פעמים רבות בנקודות קטנות בהיקפן וסדקים קטנים מאד שדורשים התייחסות מיוחדת בכל הנוגע לאיטומם .איטום באמצעות הזרקה מתאים בעיקר למרתפים, חניונים, פירים של מעליות או מדרגות, מקלטים וכו׳. החומרים מוחדרים בעצם דרך הקירות הפנימיים ולא דרך הקירות החיצוניים כפי שקורה באיטום רגיל.
איטום בהזרקה משמעו שאנו מזריקים לסדק חומרים מיוחדים שמכילים בתוכם שרפים פולימריים. ההזרקה נעשית בעזרת מכשור מיוחד עם פיית הזרקה.

החומרים אותם מזריקים נחלקים לכמה קטגוריות

בין השאר לפי המרקם שלהם, מספר הרכיבים שיש בתוכם, ועוד. בשביל פתרון בעיות רטיבות אנחנו חייבים להבין קודם כל מה הבעיה שעומדת לפנינו , וזאת על מנת להתאים את חומר ההזרקה וזאת כי לכל חומר הזרקה יש תכונות ייחודיות משלו. לדוגמא, סדק בקיר שנמצא בסביבה שהיא מימית יצריך שימוש בשרף שמתאים לשימוש בסביבה כזו. השימוש במוצרי הזרקה כמו איטום בהתזה נעשה בצורה מאד נקודתית ולא בטוח שאם נמנע דליפה במקום אחד, הדליפה לא תופיע שוב במקום אחר. לכן חשוב שמומחה מקצועי המכיר היטב את חומרי ההזרקה ואת תכונותיהם הוא זה שימליץ על אופן השימוש.
החומר המוזרק מגיב כימית כשהוא במגע עם מים ואז הוא מתנפח ובעצם כך סותם וממלא את הסדקים.
כמו בכל איטום, איש המקצוע המתמחה באיטום יוכל להמליץ לנו לאחר שאבחן את הבעיה , האם איטום בהזרקה הוא פתרון שבכלל יכול להתאים לנו. כפי שהוסבר, מדובר במילוי סדקים נקודתיים שהגישה אליהם אינה נוחה וצריכה להתבצע דרך קירות פנימיים. במקרים אחרים, בהם הגישה לקירות החיצוניים היא נוחה ואפשרית, אין סיבה לאיטום גגות עם הזרקה אלא בשיטות הקונבציונליות.

דילוג לתוכן