סיוד והלבנת גגות

סיוד גגות הינה פעולה שניתן לבצע רק בגגות עם איטום של זפת. מכיון שאיטום זפת בגג עלול לייצר בעיות כגון התנפחות בשל החום, ההמלצה היא לסייד אותו פעם בשנה מיד כשהחורף מסתיים. הסיבה היא שהסיד יורד מהגג בשל הגשמים ואיטום זפת שאינו מצופה בסיד, מאבד מהאפקטיביות שלו .

חשוב לדעת, שבניגוד לגג עם איטום זפת שחלה חובה לסייד אותו, גגות שבהם מבוצע איטום עם יריעות ביטומניות, אסור לסייד מכיון שהסיוד עלול להזיק ליריעות וכך תרד האפקטיביות של האיטום.

 

הלבנת גגות נדרשת כאשר השכבה שנמצאת מעל היריעות הביטומניות (שכבה של אנרגט) יורדת ואז כדאי לעבות את השכבות המגנות על היריעות הביטומניות וזאת באמצעות חומרים אקריליים כגון פוליגג. הלבנת גג אפקטיבית למשך שלוש שנים , ואז מומלץ לחדש אותה.

בגגות בהם מתבצע איטום גגות עם יריעות ביטומניות, לא תמיד הלבנת גגות היא פתרון יעיל . הסיבה המרכזית היא שיריעות ביטומניות כדאי להחליף לפי היצרן אחרי 7-15 שנה ואז לעיתים לא הרבה זמן אחרי שנצטרך להלבין את הגג, נצטרך גם להחליף את היריעות ואז זה עלול לא להיות משתלם כלכלית. בנוסף, אם ישנם קרעים ביריעות וחברת האיטום צריכה להגיע ליריעות, יהיה צורך בהסרת השכבה האקרילית של הלבנת הגג, אחרת הקבלן לא יוכל להגיע ליריעות בצורה נוחה ואפקטיבית.

 

אז האם כדאי בכלל להלבין גגות?

התשובה נחלקת לשניים: אם לא רוצים להשקיע כספחים מרובים באיטום של הגג לטווח ארוך, הלבנת הגג היא פתרון יעיל , אפקטיבי ולטווח של כשלוש שנים. בנוסף, כפי שכבר אמרנו, איטום של גג שעשוי מזפת מחייב סיוד פעם בשנה, כך שבמקרה כזה אין לנו ממש ברירה.

זכרו, אם הגג שלכם אינו גג שהאיטום שלו הוא מזפת, יש כמה אלטרנטיבות אחרות : ניתן לייצר בידוד משמעותי במספר דרכים, למשל בידוד בתקרת הגבס, או בידוד קלקר.

לסיכום, הלבנת גגות הוא פתרון יעיל אבל לטווח קצר יחסית ומתאים רק לגגות בהם יש איטום זפת.

אם אתם משתמשים ביריעות ביטומניות לאיטום אין ערך מוסף בשימוש בשיטה זו.

בארץ יש חברה אחת המייצרת את היריעות הללו אך ניתן גם להזמין אותן מחו״ל.

כשבוחרים בסוג איטום כזה, צריך לשים לב לכמה נושאים:

ראשית, חשוב לבדוק איזה חומרי איטום היו בשימוש בגגות עד להתקנת היריעות הביטומניות. זאת מכיון שאסור לערבב חומרי איטום. למשל, אי אפשר להניח יריעות ביטומניות על חומר אקרילי ובמקרה שזה מה שקיים, נדרשת עבודת הסרת הצבע מהגג.

גגות גם חייבים להיות עירומים מדודי שמש, קולטי שמש וגופים אחרים אחרת לא יהיה איטום ברמה גבוהה. הדרך הכי אופטימלית לאיטום עם יריעות אלו זה במקרה שיש בטון על הגג כי הן נצמדות טוב יותר לבטון מאשר כל חומר אחר.

דילוג לתוכן