בנייה, שיקום ותיקון גגות הרוסים ושבורים

גגות רעפים הם גגות המועדים לפורענות ויש בהם תקלות רבות למשל רעפים שבורים, סדקים ברוכבים (עוד נסביר מה זה אומר בהמשך ועוד. גג הוא מקום שקשה לאתר בו תקלה היות והוא הרבה פחות נגיש לנו ביומיום ולכן במידה ואנו מבחינים שישנה בעיה כלשהי כגון נזילת מים או רעשים, מומלץ מאד לקרוא לאיש מקצוע המתמחה בתיקון גגות.

רעפים שנשברו או אפילו רק נסדקו הם אחד הגורמים המרכזיים לחדירת מים לתוך המבנה. בואו נלמד קצת על סוגי הרעפים הקיימים כדי לדעת איך ניתן לטפל בהם:

רעפי בטון –  השימוש בהם הרבה פחות נפוץ כיום ולכן גם לא מייצרים רעפים מסוג זה כבר. מצד שני, לצערנו, מכיון שמדובר ברעפים ישנים, הם נשברים בקלות רבה ולא ניתן לקנות רעפים חדשים. כן חשוב לדעת שלרוב אנשי המקצוע המטפלים בגגות שבורים יש מלאי של רעפי בטון ולרוב ניתן יהיה למצוא פתרון במקום להחליפף את כל הרעפים בבית.

הסוג השני של הרעפים הוא רעפי חרס. מדובר ברעפים חדישים ועמידים.

מה גורם בעצם, אם כך, לסדקים ושבר ברעפים?

ישנם כמה גורמים לכך. הנפוצים שבהם הם הצטברות של לכלוך על הגג, מה שמכביד מאד על הרעפים וגורם לשבירתם או היסדקותם. למשל –  לכלוך של עלים, בוץ הנוצר משילוב של גשם ואבק, זבל, לשלשת של יונים ובכלל צואת ציפורים ועוד. גורם נוסף הוא אנשים שעולים על הגג כדי לתקן דברים אחרים כמו החלפת דוד שמש. לעיתים קרובות, אי זהירות גורמת לסדקים או שברים ברעפים וזה כאמור מצריך מאתנו פנייה לאיש מקצוע המומחה באיטום גגות כמו אלירן איטום גגות כדי שיתקן לנו את הנזק.ומה לגבי הרוכבים שהזכרנו קודם? רוכבים הינם רעפים עגולים שמחברים בין שני שיפועים בגג. חשוב מאד לשמור על תקינותם של הרוכבים כדי לשמור על הגג עצמו.  מה הבעיות שעלולות להיווצר ברוכבים?

ראשית, הרוכבים מחוברים לגג באמצעות בטון שמדביק אותם לגג. לרוב קשה מאד להבחין בבעיה זו כי הבטון נמצא מתחת לרוכב ולא ניתן לראות אותו. הרוכבים עלולים גם להתנתק ממקומם בשל רוחות חזקות ואז יש צורך לחבר אותם מחדש. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא למרוח שכבת בטון חדשה במקום השכבה הישנה ועליה להדביק את הרוכב החדש. כשהגג שלכם נשבר או נהרס, חשוב לפנות בהקדם האפשרי לאיש מקצוע ומומחה בתחום שיוכל לאבחן את הבעיה ולתקן אותה

בארץ יש חברה אחת המייצרת את היריעות הללו אך ניתן גם להזמין אותן מחו״ל.

כשבוחרים באיטום , צריך לשים לב לנושאים הבאים:

ראשית, חשוב לבדוק איזה חומרי איטום היו בשימוש בגגות עד להתקנת היריעות הביטומניות. זאת מכיון שאסור לערבב חומרי איטום. למשל, אי אפשר להניח יריעות ביטומניות על חומר אקרילי ובמקרה שזה מה שקיים, נדרשת עבודת הסרת הצבע מהגג.

גגות גם חייבים להיות עירומים מדודי שמש, קולטי שמש וגופים אחרים אחרת לא יהיה איטום ברמה גבוהה. הדרך הכי אופטימלית לאיטום עם יריעות אלו זה במקרה שיש בטון על הגג כי הן נצמדות טוב יותר לבטון מאשר כל חומר אחר.

דילוג לתוכן