זיפות גגות בזפת חם או קר

השימוש בזפת הוא נפוץ מאד בכל הקשור לאיטום גגות. הזפת אטומה למים ומביאה אתה יעילות גבוהה מאד בכל הקשור לאיטום. לא פלא שקבלני בנין משתמשים בה מזה שנים רבות. יחד עם זאת, חשוב לזכור שכמו תמיד, לחומר יש לא רק יתרונות אלא גם חסרונות. אחד החסרונות הבולטים של זפת הוא השחיקה של החומר בימות הקיץ החמים, מה שמצריך תחזוקה שוטפת לרבות צביעה של הזפת כדי לשמור על האפקטיביות של האיטום.

איך יודעים במה להשתמש? זפת קר או זפת חם? מסתבר שזפת קר הוא אמנם פחות פופולרי מזפת חם, ועדיין יש לו יתרונות שצריך לקחת בחשבון: זפת קר הוא בעצם חומרים שונים בצבע שחור שמזכיר זפת. זפת קר מגיע בצורה נוזלית והוא מוכן לשימוש ומתאים לאיטום של אזורים קטנים בגג מה שמקנה לו יתרון ברור על זפת חם שיש צורך קודם כל לחמם. זפת חם מגיע בכמות גדולה ורק לאחר שמחממים אותו, ניתן להשתמש בו, ולכן לוקח זמן וזה יותר מסורבל להשתמש בו, לעומת זפת קר שמיד ניתן להשתמש בו ללא הכנה מוקדמת למעט הכנת האזור עצמו. זפת קר אינו נחשב חומר איטום בהגדרה אבל משמשים בו רבות למטרה זו.

יתרון נוסף של הזפת הקר הוא היכולת שלו לאטום נקודות קטנות מאד בטיפול נקודתי שמונע לאחר מכן חדירת מים וגרימת נזק. לסיכום, זפת קר מגיע בכמות קטנה בעוד שזפת חם מגיע במיכלים גדולים ולוקח זמן לחמם אותו. זפת קר מגיע מוכן לשימוש בעוד שהזפת החם דורש הכנה וחימום.

זפת חמה מצריכה שימוש בחומר נוסף כשכבה בין הגג לבינה היות והזפת עצמו אינו יכול להידבק לגג. כדי שהאיטום יהיה אפקטיבי וברמה גבוהה, חייבים להבין איך עובדת הזפת, מה הסוגים השונים ומה מומלץ . היועצים שלנו המתמחים באיטום גגות ישמחו לבחון את הצורך שלכם, הלקוחות , ולהציע את פתרון הזיפות המתאים ביותר.

בארץ יש חברה אחת המייצרת את היריעות הללו אך ניתן גם להזמין אותן מחו״ל.

כשבוחרים בסוג איטום כזה, צריך לקחת בחשבון כמה נושאים:

ראשית, חשוב לבדוק איזה חומרי איטום היו בשימוש בגגות עד להתקנת היריעות הביטומניות. זאת מכיון שאסור לערבב חומרי איטום. למשל, אי אפשר להניח יריעות ביטומניות על חומר אקרילי ובמקרה שזה מה שקיים, נדרשת עבודת הסרת הצבע מהגג.

גגות גם חייבים להיות עירומים מדודי שמש, קולטי שמש וגופים אחרים אחרת לא יהיה איטום ברמה גבוהה. הדרך הכי אופטימלית לאיטום עם יריעות אלו זה במקרה שיש בטון על הגג כי הן נצמדות טוב יותר לבטון מאשר כל חומר אחר

דילוג לתוכן