איטום גגות ביריעות ביטומניות​

שיטת איטום ביריעות ביטומניות היא שיטה לא רק פופולארית אלא גם מאד יעילה ומומחים העוסקים באיטום בחרו ביריעות ביטומניות כאופן האיטום המומלץ ביותר לגגות . ההמלצה נובעת מכך שיריעות ביטומניות הן יריעות עמידות ביותר ולאורך זמן, גם בפני עצמן וגם ביחס לכל אמצעי איטום אחר. הן עמידות בפני רטיבות, טמפרטורה גבוהה ועוד. איטום ביריעות ביטומניות יכול להתאים לכל סוג גג כמעט ומצד שני צריך לקחת בחשבון שעלות התקנת היריעות היא גבוהה מאד בייחוד אם יש צורך בהזזה של דודי או קולטי שמש כדי לשים את היריעות תחתיהם.

בארץ יש חברה אחת המייצרת את היריעות הללו אך ניתן גם להזמין אותן מחו״ל.

באיטום ביריעות ביטומניות

צריך לשים לב לכמה נושאים:

ראשית, חשוב לבדוק איזה חומרי איטום היו בשימוש בגגות עד להתקנה באיטום ביריעות ביטומניות. זאת מכיון שאסור לערבב חומרי איטום. למשל, אי אפשר להניח יריעות ביטומניות על חומר אקרילי ובמקרה שזה מה שקיים, נדרשת עבודת הסרת הצבע מהגג.

גגות גם חייבים להיות עירומים מדודי שמש, קולטי שמש וגופים אחרים אחרת לא יהיה איטום ברמה גבוהה. הדרך הכי אופטימלית לאיטום עם יריעות אלו זה במקרה שיש בטון על הגג כי הן נצמדות טוב יותר לבטון מאשר כל חומר אחר.

יריעות ביטומניות

חשוב לדעת שיש יותר מסוג אחד של איטום גגות ביריעות ביטומניות

צריך להכיר את הסוגים השונים:

הסוג הראשון הוא יריעה ביטומנית מסוג APP שעמידה לחום ולכן היא טובה לגגות הנמצאים חשופים לאור השמש באופן תמידי. הסוג השני הוא יריעת sbs שבניגוד לסוג הראשון, היא עמידה לקור , מה שהופך אותה מתאימה מאד לאיטום של גגות באזורים קרים, או לחילופין לאיטום מרפסת מרצפות או מרתפים.

כדאי לשים איטום דו שכבתי של יריעות אלו כדי לייצר איטום מושלם. העובי של היריעות הוא 4-5 מ״מ.

בבתים ניתן להשתמש באיטום חד שכבתי, בעוד שבתעשייה ובמבנים תעשייתיים עדיף לשים איטום דו שכבתי. את היריעות ניתן להדביק בהדבקה עצמית בלי צורך בריתוך. כדאי להיעזר באיש מקצוע כמו אלירן איטום גגות המתמחה באיטום גגות ומבנים כדי להבין מה השיטה המומלצת ביותר עבורכם ובהתאם לצרכים שלכם.

דילוג לתוכן